Leállás, rángatás
szerző Sany | 2006, november 16 - 09:41 |

Előre is bocs, h. hosszú lesz, de talán spórolhattok/tanulhattok ebből:

2005. nyarán Horváto-ban az autópályán, araszolás közben mintha elfogyott volna az üzemanyag: leállt a motor. Kicsit pumpálgattam, köszörültem, döcögve beröffent, aztán szálltunk vele hazáig. Többször rángatott, de le nem állt.

Innentől folyamatossá vált a dolog, volt, h. egy hétig semmi, aztán újra. Szidtam is a horvát benzinkutasokat, h. vmi szart tankoltam ott, azóta rángat… Pát hét kihagyás után itthon x. benzinkúton tankoltam, rángatás, 100 km után leállt a gép.

Elvittem szerelőhöz, 5e Ft-ért kitisztították a tankot szárazra, kicseréltem aznap az üzemanyagszűrőt, s volt 20 liter vizes benzinem.:(
Ekkor már november volt, s a gép továbbra is rángatott.

Elvittem motordiagnosztikára Fiat szervizbe: két nap után közölték, h. lambda-szonda csere lesz, csak az anyagktsg. 43e Ft. Húha! Na, gyorsan elhoztam a gépet, szereztem bontott lambdaszondát (kettőt is). Kicseréltem, hiba ugyanaz. Spóroltunk 43e Ft-t, de a hiba még ott van…

Mentem maszek szerelőhöz: méricskélt, majd mondta, h. a lambda-szonda jó, nem az a baja, de egyelőre nem tudja mi. Talán vezérlőegység. Gép továbbra is rángat. (nem kért pénzt, mert tovább nem ért rá foglalkozni a témával)

Mentem másik maszekhoz. Kitakarította komplett az üzemanyag rendszert, computeres diagnosztika ismét, s elárulta: a vezérlőelektronika szaraxik néha, de ettől lehet még menni vele (13e Ft). Gép továbbra is rángat. Ha akarom, kicseréli, kb. 200e Ft hozzá a cucc. Ezután még töltöttem bele injektortisztítót is, nem használt.

Mentem harmadik maszekhoz: computeres diagnosztika harmadszor, trafók cseréje, gyújtókábelek cseréje, only 48e Ft. Gép továbbra is rángat.

Közben volt egy kuplungcsere, amikor nem kötötték vissza rendesen a testkábelt, ezért ha fékeztem, lekapcsolt a rádió, stb. Autóvillamossági szerelő kinyomozta a bibit, meghúztuk a csavart, go!

Pár nap múlva ottmaradtam vele az út szélén, megint leállt. Elvontattam az autóvillamossági szerelőhöz. Bűvölték fél nap, majd hívott: vigyek üzemanyagszűrőt, üzemanyagszivattyút, mert van megint 10 liter vizes trutyi a tankban. Asszem’ ez 25e Ft volt. Már májust írtunk…

Na itt durrant el az agyam! Hazamentem, és elkezdtem szétbombázni az üzemanyag rendszert a tanksapka irányából. Fél óra alatt meg is találtam, amit kerestem: egy kb. 2 mm-es lyuk volt azon a gégecsövön, ami az üzemanyag betöltő nyílástól a tanksapkáig vezet a jobb hátsó kerékdobban. Esős időben ezen keresztül verte be folyamatosan a vizet a kerék. Ettől rángatott szegénykém, a vizes anyag miatt szabályzott össze-vissza a lambda-szonda. 5e Ft-ért hoztam a bontóból másikat, kicseréltem, azóta megy.
Banális a történet, és sokba került a tanulság. Szóval ha rángat a gép, nézzétek meg azt a csövet!

Sany