Ajtókárpit leszedés és kilincs zsírozás a hátsó ajtóknál
szerző zszoke | 2006, szeptember 4 - 18:51 |

1. kép:  a jelzett helyen vannak a rögzítési pontok.

Picture1

2. kép: a kilincs rögzítőcsavarjait kicsavarva a burkolatot egyszerűen ki kell bújtatni.

Picture2

3. kép: innen jönnek az érdekes dolgok. A műanyag rögzítő patentokat kell kipattintani. Érdemes az ajtó külső felénél kezdeni, úgy, hogy egy hosszú csavarhúzóra tekerünk egy rongyot. Így nem sérül sem a burkolat sem az ajtó festése. Kívülről kezdeni pedig azért érdemes, mert így be bírunk kukucskálni a kárpit mögé, és láthatjuk, hogy hol van a következő patent. Az ajtó alsó műanyaggal burkolt részénél a petent kiszedésével nincs gond, lehet bátran "tépni".
 A felső kárpítos résznél kell csak vigyázni, ugyanis a kárpít alatt nem műanyag van, hanem egy furnér szerű anyag. Ha itt erőszakosan feszítjük előfordulhat, hogy a patent nem az ajtóból jön ki, hanem a furnért tépi szét és benne marad az ajtóban. (én is így jártam az elsővel.)

Picture3

4. kép: miután a patentokkal végeztünk, következik a gumi szigetelés az üvegnél. Azt egyszerűen felfelé le kell húzni.

Picture4

5. kép: így néz ki ha végeztünk a kárpít leszedéssel, azaz csak majdnem így, én ugyanis nem tudtam leszedni az ablak tekerőt. :-) Mindegy, nem zavart.
A kárpít alatt van egy fehér hab szerű vékony fólia. Azt a ragasztásánál óvatosan lefejtve le lehet venni, majd vissza is lehet ragasztani.

Picture5

6. kép: ha lejött a hab fólia, akkor lesz egy kis "szerelő nyílás, azon ha bekukkantunk, láthatjuk a csavarokat amit ki kell tekernünk. Előre bocsájtom: nagy kézügyesség kell hozzá, (szokták mondani: nem árt ha nőgyógyász végzettségünk van :-) )A csavarokat imbusz kulcs fogja!

Picture6

7. kép: mivel az imbusz kulccsal csak kb 1/8-adot lehet hajtani egyszerre, így kerestem egy olyan vékony csavarhúzó fejet ami a csavar fejében pont megszorul, így a kis lyukon és a szerelő nyílás szélénél pont el lehet érni a két csavart. Fontos, hogy a csavar meglazítását mindenféle képpen imbusz kulccsal csináljátok, mert a csavarhúzó ledarálja a csavart, vagy nem megfelelő keménységű csavarhúzó használata esetén a csavar a csavarhúzót.
Fontos! Vigyázzatok, hogy a kicsavart csavar le ne essen a csavarhúzó végéről, mert akkor az szépen bepottyan az ajtó aljába, és onnan megint csak nagy művészet kihalászni. Én ezt úgy előztem meg, hogy a gyerek gyurma készletéből két kis borsónyit beletömtem a csavar fejébe, így az ráragadt a csavarhúzó végére. Így kell eljárni a visszarakásnál is, ugyanis nem nagyon van hely ahhoz, hogy  kézzel visszarakjuk a csavart és tekerjünk is rajta.

Picture7

8. kép: miután kicsavartuk a csavarokat, a kilincs szépen mozgatva kijön. Van egy szarv szerű nyúlványa, azzal kell csak egy kicsit játszani most, meg majd a visszarakásnál is.
Nos, tulajdonképpen itt látható a beragadó kilincs hibaforrása,  a hosszabb nyíllal jelöltem. Egy kis fém pöcök forogna a műanyag házban, de azt úgy beette a fene, hogy a WD-40 hatására sem akart rendesen forogni, pedig esküszöm, hogy vagy fél órán keresztül mozgattam. Miután ezt meguntam, a két kisebb nyíllal jelölt helyen fúrtam egy nagyon vékony fúróval 2 lyukat a műanyag házba, ott direktbe befúlytam a WD-40-et, így kb 2 perc alatt megoldódott a probléma. Csak úgy köpte a rozsdás lét!!!

Picture9

9. kép: ott a sötétből előtűnik egy fényes kis fém lapocska. Tulajdonképpen azt mozgatja a műanyag kilincs szarv szerű nyúlványa. Ez azért érdekes, mert ennek a szarv szerű nyúlványnak a végén egy kör alakú kiképzés van. Ez számomra azt sugallta, hogy abba valamit bele kell dugni, és így működik majd rendesen a kilincs. Fenéket!!! Abba a kör alakú végbe nem megy bele semmi!  Úgy kell viszadugni a kilincset, hogy ez a kör alakú izé a fém lapocska fölé essen. Ezt csak azért írtam le, hogy ne akkor kelljen szórakozni a legtöbbet a szereléssel, amikor már azt hiszitek hogy a nehezén túl vagytok. :-)

Picture10

Javaslat: ha még nem szorul nagyon a kilincs, akkor a WD-40 úgy is segíthet, hogy nem kell szétszerelni az egészet. Ehhez elég a kilincset felhúzni, mint amikor nyitjátok az ajtót, és alulról ott kell bedugni a flakon kis csövecskéjét ahol a fix csavarozott rész és a mozgó rész találkozik, és akkor itt fújni, fújni és fújni...

Jó szerelést!