Izzócsere a középkonzolban
szerző Csizi | 2006, január 23 - 13:53 |

Izzók típusa:

Tungsram Auto 5301 12V 1,2W
4 db izzó van a középkonzolban a levegőztető rendszernél

Izzó 01

Szerszámok:

Csillag csavarhúzó
Imbusz kulcs készlet
Fogó és valamilyen puha rongy, hogy az izzókat ne sértsük meg

Izzó 01

Szétszedés:

A nyíllal jelölt helyekről szedjük ki a csavarokat
A váltószoknya alatt  található kettő ill. a hamus alatt szintén 2 db

Izzó 03 Izzó 04 Izzó 05

Izzó 06 Izzó 07 Izzó 08

A lábtérben szedjük ki a box mögötti szellőző takarót. Miután az összes csavart kiszedtük, húzzuk fel a váltóbox elején található műanyag borítást, hogy a középkonzol alja be tudjon csúszni alá, majd fogjuk meg a konzolt alul és húzzuk kifelé. Ha az alja kijött, akkor a tetejét szét kell pattintani és az egész a váltó felé húzható

Izzó 09 Izzó 10 Izzó 11

Szedjük le a két szélső tekerő gombot, érdemes előtte ütközésig eltekerni, hogy később ne legyen gond a visszarakásnál, hogy, hogy is ált. Az izzók így már hozzáférhetőek.

 

Izzó 12 Izzó 13 Izzó 14

A két szélső izzót házzal együtt hátrafelé ki lehet tolni egy csavarhúzóval. A műanyag fület kell nyomni, hogy kijöjjön. A két fölső izzót egy rongyba tekert fogóval ki lehet húzni. A hozzáférhetőség miatt célszerű az állító gombok helyén betolni a fogót, kicsit visszatolva a középkonzolt, egyszerűen el lehet érni az izzót. A fogóval szorítsunk rá, majd húzzuk hátrafelé és szerencsés esetben simán kijön az izzó a foglalatból. Nekem 4-ből 3-at egyben sikerült kivenni, egy eltört, de a rongy megfogta a darabkáit. Miután kiszedtük mindegyiket, toljuk be a helyére az újakat. Az izzó majd adja magát a benyomás során.

Ha a szivargyújtóban sem ég az izzó, akkor cseréljük ki azt is. A tetejéről le kell pattintani a műanyag fekete burkolatot, majd le kell húzni róla a kábelt úgy, hogy az oldalát be kell nyomni. Miután ez megvan húzzuk ki hátrafelé az izzót házzal együtt, úgy, hogy a kis fekete gombot benyomjuk a tetején. Így már hozzáférhető az izzó, cseréljük ki és indulhat az összeszerelés

Ha minden izzó világít, kezdődhet az összeszerelés.

Tegyük vissza a tekerő gombokat, toljuk vissza a középkonzolt, pattintsuk be a tetejét. Rakjuk vissza a lábtérbe lévő szellőző takaró elemeket. Van rajta egy pöcök, amit a megfelelő helyre be kell akasztani, majd utána lehet rögzíteni a csavarokkal.

Izzó 15 Izzó 16 Izzó 17

Csúsztassuk vissza a váltóboxot a helyére, majd rögzítsük a csavarokkal és vissza pattinthatjuk a váltószoknyát is. Miután minden visszacsavartunk, elégedetten gyönyörködhetünk munkánk eredményében és örülhetünk, hogy megspóroltunk egy halom pénzt!