Kormányoszlop zörgés
szerző Csizi | 2006, január 16 - 19:39 |

Hiba leírása:

 

Enyhén rázós úton fémes, vagy műanyagzörgés a kormányoszlop felől ill. a műszerfal mögül.

 

FAM:

 

70 ezer 2001. február 13-a és május 21-e között gyártott Puntót rendelt vissza az olasz autógyártó a márkaszervizekben. A visszahívásban Magyarországon 360 tulajdonos érintett, akiket a Fiat Magyarország már ajánlott levélben értesített. A kormányoszlop rögzítési hibája miatt az autó teljesen kormányozhatatlanná válhat.

Kormányzörgés más évjáratnál is előfordul, de nem mindenhol u.a. a hiba.

 

Tapasztalatok:

 

1, A szerviz kormányoszlop csapágy problémát diagnosztizált, csak komplett cserével javítható a hiba.

 

2, A motort rögzítő persely zörög, megoldás komplett csere, nálam ez 170e-be került volna, ha nincs garancia. A Fiat nem engedi megbontani az egységet, csak komplett kormányoszlop cserét engedélyez.

 

3, Egy lelkes tulajdonos írása: (Béla78)

Ez az anya ott van, ahol a kormányoszlop csatlakozik a kardánhoz, ami a padlólemezen lévő bordástengelyről jön, tehát lufi maradhat. Én azt csináltam, hogy levettem az egész kormányoszlopot (kormánnyal egyben), mert beszerelve elég nehéz hozzáférni, meg ugye nem tudtam, hogy mi a megoldás, de ha hozzáférsz, megpróbálhatod meghúzni, csak tarts ellent a kormánnyal, nehogy eltörd a kormányzárad. 4 db 13-as anya fogja a kasznihoz az egész kormányoszlopot, lent a bordástengelynél egy átmenőcsavarral lehet levenni a kardánt, ez itt elég szűkös. Fontos, hogy jelöld meg a szétszedésnél, és ugyanúgy rakd vissza, mert elmegy a kormányközeped. Nagyon fontos, hogy ugyan abban az állásban rakd vissza, ne tekerd el a kormányt, ha már kivetted az egészet, mert a kürt/légzsák vezeték órarugó szerűen van feltekerve, ami mindkét irányban feszül/enged annyit, hogy végállásig tudd tekerni a kormányt, de ha eltekered mondjuk jobbra, és úgy rakod vissza, hiába lesz középen a kormányod, amikor csumára jobbra tekernéd a kormányt akkor vagy nem tudod ezt megtenni, vagy széttéped a vezetéket, bicepsztől függően. Úgyhogy ahogy levetted úgy menjen vissza is!!!

Tehát: Aksisaru le!!! Műanyag burkolatok le (biztosítéktábla ajtaja, alsó/felső kormányoszlop takaró), vezetékeket lehúz. Nem kell megijedni, nem tudod a csatikat összekeverni. A padlólemeznél a gardán le, 4db 13-as anya, ami az egészet fogja le, és az öledbe esik az egész kormányoszlop kormányostól, mindenestől. Kiveszed, és oda viszed, ahová akarod. Én a konyhában a földön folytattam. A kormányra állítva leraktam, így már könnyen hozzáférhető volt a csavar. Én még levettem a kardánt is róla, és a fogaskerékházat is szétbontottam, megnézni, hogy mi van benne, de a zörgés megszüntetéséhez szerintem csak a 37-es anyát kell meghúzni. Bár én a fogaskerékházban található műanyag fedelet is beragasztottam, biztos, ami biztos, de nem hiszem, hogy ez önmagában ekkora hangorkánt tudna produkálni, mindenesetre az erősítésben biztosan segített. Ha már rászánod magad és így szétszeded, talán érdemes ezt is megcsinálni, hátha mégis ez a bűnös. A végén mindent rakj vissza ugyanúgy, csak ne hagyj ki semmit, pl.: elég sok vezeték van, és valszeg kell mind :))

Elsőre nekem is sokáig tartott, de akkor még sokat nézegettem, hogy mi??? hogy???. Most már másodjára csináltam 2 óra alatt kész voltam.